reklama

Je mi na grcanie... na zvracanie

Hovorí sa, že obdobie stredoveku bolo obdobie temna. Temný stredovek. V tomto období však vznikajú myšlienky na ktoré sa a predovšetkým dnes odvolávame. Ľudské, občianske práva, suverenita ľudu. To nebol výmysel slobodných ľudí, ktorý žili v blahobyte a hojnosti. Bol to život útlaku a násilia. A úprimnej túžby žiť lepšie. "Ak nie Ja, tak aspoň, nech budúce generácie nemusia prežiť tú všetku hrôzu a utrpenie." Hmm, že vraj obdobie temna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

V súčastnom svete žijeme tak, že si naše práva neuvedomujeme, pretože sú našou súčasťou. A to je dobre. Nie je to už obdobie temna. Už nie je stredovek. Je to moderná spoločnosť, postmoderná doba. Čo však sme za sebou zanechali? Uff, neviem. Mám pre každého dobrú správu: Asi nič. Naša vlastná dôležitosť nám bráni myslieť na veci, ktoré by prekračovali náš život. Veď prečo by sme to aj robili? Ako cynické. No lebo. Odpovedal by som na takúto hlúpu otázku. Nezanechali sme za sebou naozaj nič. Dnešná doba je dobou temna. Nemáme smerovanie, cieľ. Často hovoríme: nemám čas. Ja to smiešne. Nemám čas. Lenže prečo nemáme čas? Preto, aby sme si večer pozreli nejaký dobrý film, alebo hokej? Preto, že chcem ísť poobede nakupovať? Alebo sa mi jednoducho nechce? Nezanechali sme za sebou nič. Keď sa budúce generácie obzrú do minulosti na nás. ČO UVIDIA? Ten obraz nechcem vidieť, pretože by som sa za NÁS musel hanbiť.

Michal Ondruš

Michal Ondruš

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu